woensdag 2 april 2014

Haakwerk blocken ....


 
Telkens verbaas ik me er weer over hoeveel mooier een haakwerk wordt als je het blockt (en ja, ik block alles) de struktuur wordt zoveel mooier, de gehaakte puntjes , eigenlijk het hele haakwerk ...(voor de niet hakende dames blocken =je haakwerk op een strijkplank,oude matras etc leggen en opspannen met heel veel kopspeldjes, daarna bevochtigen met water in een plantenspuit en zo volledig laten drogen) zooooo veel mooier ...
 
Geniet van de stralende, zonnige dag
 
Liefs
Marjo

7 opmerkingen:

  1. Dank je voor de tip, ik had het woord 'blokken' al gelezen, maar je uitleg maakt me alles duidelijk... Ik heb een sjaal klaar, en zal dat dus ook zo doen, want die krult al uit zichzelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful shawl! Is that the All Shawl by Doris Chan? Love it. Such pretty colors too. I block everything also. It make anything look so much nicer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is waar! Maar soms ben ik er gewoon te lui voor.... of ik kan niet wachten totdat het droog is.
    Mooie kleurtjes bij elkaar in deze sjaal, Marjo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik block ook altijd alles, ben altijd heel erg blij met het resultaat! Weeralom een mooi sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, goed dat je het blocken even hebt uitgelegd want ik had geen idee. Haak voornamelijk knuffels en die hoeven niet geblockt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I wet it thoroughly and gently squeeze it out, before I do the blocking...I think it is easier!

    BeantwoordenVerwijderen